2009-04-04

Anledningar att alska Groningen, del I

En sak jag gillar med den har staden ar universitetsbiblioteket. Det ar oppet varje dag till klockan tio, stort och luftigt pa fyra vaningar och mangder med datorer (vilket ar bra eftersom jag lamnade min lilla laptop hemma till forman for kolossen pa sex kilo, inte kul att slapa runt). Det allra basta ar att folk faktiskt hanger har konstant. I Uppsala ar det inte en jakel kvar nar de stanger, har ar det minst 100 (kan ju iofs bero pa att Uppsala ar semester i jamforelse). Idag ar det lordag och proppat med folk, det tog mig en halvtimme att ta mig fran skapet till en dator eftersom jag motte folk jag kanner typ vart tjugonde steg. Kanner nog femdubbelt sa manga har som i Uppsala, blir svart att vanja sig tillbaka i host.

Ikvall blir det restaurang med tva franska kompisar och nagon mer, sedan Buddha bar och rockklubb forhoppningsvis, kul kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar