2009-04-08

Natt

Det är spännande saker på gång, plötsligt visar sig en av de mest åtråvärda praktikplatserna mirakulöst nog vara inom räckhåll... får se vad som händer.

Imorgon kväll drar vi till Bremen för att sedan åka vidare till Barcelona på morgonen.

Igår var jag på barrunda med en amerikansk kompis och drack öl för en euro nästan överallt, man borde gå ut oftare på måndagar.

Ikväll har jag varit på en föreläsning/jazzkonsert om den vetenskapliga sidan av jazz, swing och rytm i allmänhet, anordnad som en del i universitetets 395-årsfirande (det ni!). Efter det blev det belgisk öl och nattkebab på vår favoritrestaurang som är öppen hela natten. En kompis från Paris undrade om jag och två till ville hänga med henne hem på helgen om två veckor. Detta skulle ju innebära pluggkatastrof eftersom jag kommer tillbaka från Spanien på måndagen och isf skulle bort igen på fredagen, men jag älskar ju Paris och åker man bil och bor gratis så blir det ju inte så stort hål i plånboken. Jaja, nu måste jag sova. Kom hem efter två vilket är tidigt med Groningenmått, och har gjort lite research utifall att jag nu blir erbjuden den där platsen (eller har jag redan blivit det? Oklart.).

God Natt

1 kommentar:

  1. Oh vad spännande med din praktikplats, nu blir jag jättenyfiken! Klart att du ska åka till Paris förresten, pluggandet brukar alltid lösa sig.

    Glad påsk!

    SvaraRadera