2009-05-08

Det är mycket nu....

...igen. Vet inte hur jag ska få dygnens timmar att räcka till nästa vecka. Har en stor uppsats till fredag, några mindre uppgifter att göra, många timmars föreläsningar, en punka på cykeln som måste fixas fort eftersom jag precis som alla andra här blivit totalt cykelberoende (en tjeckisk kompis med enormt kontaktnät inom fixa-allt-människor har haffat en slovak som ska fixa det åt mig, behöver bara köpa ny slang eller vad det heter), flygbiljetter till och från Tjeckien samt till USA att boka och nu även visum att fixa, aaaah! Dessutom ska vi till Amsterdam med klassen på måndag och imorgon har jag redan sagt att jag ska hänga med lite folk på cykeltur till någon botanisk trädgård samt picknick vid någon sjö. Sedan vill jag ju hinna gå ut en del också (vilket här innebär att en halv dag går bort eftersom det är fullt normalt att komma hem efter sju) nu när det inte är så mycket tid kvar.

Vi har precis börjat en ny del av min största kurs som verkar bra iaf, vi har en gästprofessor från Harvard(!) som ska undervisa om Almodóvars filmer och underliggande problem/budskap i dessa.

Jaja, nu blir det hockey. Kollade på matchen igår med två tjeckiskor så det var bra att vi vann. Givetvis visar de det inte på TV här ("sporter" som poker och annat har visst prioritet) men till slut lyckades vi hitta någon rysk sida med streaming på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar