2009-06-28

A new day has begun


Den här bloggen har väl mer eller mindre dött på sistone, det blev helt enkelt för packat schema sista tiden i Groningen. När jag tänker tillbaka på det nu fattar jag inte hur sjutton jag lyckades få in alla uppgifter och uppsatser, har aldrig tidigare i mitt liv levt under sådan konstant stress. Euroculture-utbildningen där går tydligen under namnet bootcamp Groniningen i de här kretsarna.

Är helt sanslöst trött och vill inget hellre än att bara ligga och se på film en hel dag, men det får jag vänta ca två veckor med.

Min tid i Groningen, på topp två i mitt liv, är slut. Tog tåget till Tjeckien kl. 7.20 i söndags för en vecka sedan, speedcyklade direkt från favoritbaren efter en sista härlig utenatt med alla kvarvarande kompisar och fantastisk musik, så avslutade med stil. Åkte i sällskap med tre lugna klasskompisar som satt utvilade och fräscha när jag i sista minuten ramlade in med två halvgrinande kompisar som vinkade av mig. Åtminstone sov jag halva vägen hit.

Nu är jag i Olomouc på intensive program. Och ja, det är intensivt. Har träffat massa kul folk som alla är klasskompis till någon gammal klasskompis. Alla är dock konstant slutkörda och somnar överallt. Måste varje dag gå upp samma tid som jag gick och lade mig i Holland, usch.

Bor bra iaf, delar en rätt ny lägenhet med en klasskompis på sjätte och högsta våningen med enormt stor panoramabalkong. Vi bor i ett studentresidens (fast lägenheten hyrs tydligen ut till gästprofessorer och så) lite utanför staden och kan se skylinen från fönstret. Ovan ser ni utsikten från andra hållet, kort efter att jag upptäckt att man kan ta fina bilder med längre slutartid eller vad det heter.

Jaja, godnatt. Imorgon ska vi tydligen ha något slags rollspel om katastrofhjälp, fy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar